19 mars 2013

Mina vapen inför helgen och påsken

Ja jag är inte så nervös inför att möta helgen och påsken nu eftersom jag inte behöver tampas med mitt sockersug så mycket som jag trodde att jag skulle behöva göra. Men jag tänker ändå vara förberedd och har redan nu skrivit upp på handlingslistan vad som ska köpas hem så att jag inte får ner handen i påskägget.

Rostade mandlar
Hallon
70% mörk choklad

Har jag detta hemma är det ingen risk att jag äter något annat utan jag håller mig till något av detta.

1 kommentar:

  1. Jag har alltid varit väldigt högtids-korrekt när det gäller jul och påsk. Stora drivor av godis och fika! Men förra året testade jag o Johan att inte äta något påskgodis alls. Och det var SKÖNT! Den där känslan av att vakna dagen efter och må riktigt bra... Ingen huvudvärk, inget hysteriskt sug efter bröd/ flingor/ marmelad till frukost... Det finns många fördelar:-) Så jag skippar godiset i år också. Man behöver det ju inte.

    SvaraRadera