11 feb. 2013

Veckans meny v.6

Måndag:

Frukost: Havregrynsgröt med hemmagjord sylt, mjölk. 1 smörgås med ost och paprika. 1 glas äpplejuice
Mellanmål: Fruktsallad 
Lunch: Kycklingbaguette, 1 kopp hallonbladsthé
Middag: Köttgryta med ris & grönsaker

Tisdag:
 

Frukost: 2 smörgåsar med korv, skinka, gurka & paprika. 1 kopp hallonbladsthé
Lunch: Lax i hummersås med potatis och grönsaker
Mellanmål: Banan
Kvällsmat: Thé och smörgås

Onsdag:

Frukost: 2 pannkakor med grädde och sylt, hallonbladsthé
 Lunch: Lax i hummersås med blomkålsmos och potatis ( blandade lite) , grönsaker
Mellanmål: Banan
Kvällsmat: Yoghurt med blåbär, 2 smörgåsar med kokt ägg, 2 knäcke


Lördag:

Frukost: 2 smörgåsar med ost och skinka, the
Lunch: Lasagne
Middag: Tacos, efterätt, kladdkaka med grädde och hallon

Söndag:

Frukost: 2 smörgåsar med skinka, sallad och tomat, kaffe, Brämhults apelsinjuice
Lunch: Makaroner och köttfärsås, sallad. Kanelbulle
Kvällsmat: Naturell yoghurt med pauluns musli, 1 smörgås, mjölk

Kommer inte ihåg fredagens kostintag, nåja. Jag har verkligen blivit otroligt sötsugen igen och det är så svårt att stå emot. Får försöka dra ner mer på det nu inför nästa vecka och sen när bebisen är född är det åter till en sockerfri kost. Har ju trots allt en blogg som heter ingetsocker men nu borde den heta ,massasocker. När jag menar att jag ätit mycket socker nu så menar jag det sockret som är utöver det gömda sockret som finns i juice, ketchup, ris, pasta osv, de kolhydraterna har jag bestämt mig för att äta under graviditeten men de andra sockret som finns i efterrätterna och godiset, det är det jag syftar på. fy! Skärpning! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar