13 feb. 2013

Mysig eftermiddag

Hade en mysig eftermiddag igår med mamma, vi åkte till bibblan och strosade lite. Jag lånade en till bok av Camilla Läckberg, Fyrvaktaren och en bok som handlar om bebisars hälsa och sömn. Det är mysigt att bara gå omkring lite, fast lite väl tyst. Tycker det är svårt att vara tyst när man är med mamma, finns ju så mycket att prata om då. Vi tog en fika på cafét som ligger i anslutning till biblioteket. Hade aldrig varit där innan men när man gått förbi har man tittat in och tänkt att det ser väldigt mysigt och hemtrevligt ut. Det var det också , de hade väldigt gott kaffe så om ni är på stadsbiblioteket någon gång så tycker jag verkligen att cafét är värt ett besök, trodde det skulle vara dyrt men det var det inte. Det kändes som att Lulu Carter, inredaren från programmet Äntligen Hemma hade vart där och inrett med sin marockanska stil och i bakgrunden hördes svag spamusik. Kommer definitivt gå dit flera gånger, kan jag göra sen när jag är mammaledig.

Tog väldigt lång tid innan jag somnade igår, låg och oroade mig och tänkte på förlossningen. Jag går liksom igenom olika scenarion i mitt huvud, vad händer om? Tänk om? Hur kommer det vara? osv. Antar att det är normalt men det är också irriterande när man vet att man behöver mycket sömn om värkarna skulle få för sig att sätta in. Sen när jag äntligen somnat så var det ju kissepaus både vid tvåtiden och fyratiden och sen när klockan var runt 06:00 kurrade det så mycket i magen att jag var tvungen att äta något. Så kan nätterna se ut för gravida, som tur är somnade jag om en liten stund alldeles nyss.

Ett annat mysigt ställe, Divya Spa som också är inrett i Marockansk stil





1 kommentar:

  1. Jaa, jag hoppas det :) Ja, jag vill ha inspirationsbilder från dig sen ;) Vi ska fixa det.. tillsammans :D

    SvaraRadera