14 feb. 2013

Förhoppningsvis sista besöket hos barnmorskan


Idag har jag vart hos barnmorskan och jag hoppas detta var sista besöket för nu vill vi att bebisen kommer snart. På besöket idag gjordes inte speciellt mycket egentligen, finns ju inte så mycket att göra.Jag satt där och tänkte att " kan du inte påverka att bebisen kommer ut så vill jag inte gå hit" typ, men det är ju väldigt bra att det göra kontroller så att allt ser bra ut med mig och att bebisens hjärta slår som det ska. Barnmorskan sa att jag hade en duktig bebis iallafall som sjunkit ner ordentligt och ligger och väntar på att möta världen utanför. Har tid om en vecka igen men som sagt, det hoppas jag slippa gå på. Skulle det vara så att jag får gå dit om en vecka skulle vi boka en tid för igångsättning vilket känns bra.

Blodtryck: 120/70
SF-mått: 37 cm
Bebisens hjärta: 150 slag/min

Mötte upp min fina vän Theodora   efteråt och vi åt lunch på Café Bakgården. Det var inte lätt att få någon lunchplats på stan idag, det är sportlov och allahjärtansdag så många ville lyxa till det.

Nu ska jag slappa i soffan och invänta min sambo, han är och handlar nu. Ska väl mysa till det lite extra ikväll på något sätt ;)

Ha en fin alla <3-dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar