21 feb. 2013

Besök hos barnmorskan och vårkänslor inne

Idag var jag och sambon hos barnmorskan (ett besök jag helst sluppit) men nu är det som det är, bara att vänta för bebisen kommer när den kommer. Allt såg fint ut...

Blodtryck: 130/75 vilket är lite högre än vad jag normalt brukar ligga på. När jag inte är gravid brukar jag ligga runt 110/60. För att stilla min oro och utesluta havandeskapsförgiftning fick jag ta ett urinprov som var normalt.

Bebis hjärtljud: 146 slag/min

SF-mått: 38 cm. Bebis sträckte ut sig ordentligt enligt barnmorskan och låg även långt ner i bäckenet. Hon gissar på en fyrakilosbebbe ,men vi får väl se.

Jag vet egentligen inte vad jag förväntar mig mer när jag går dit men kände en slags besvikelse nu efteråt. Kan hon inte göra något för att skynda på detta? Men jag vet att det inte är något att göra mer än att vänta. Jag fick en ny tid nästa vecka och då ringer hon förlossningen för att boka tid för igångsättning åt oss. Hon trodde dock inte att det skulle bli aktuellt för hon trodde att bebisen skulle kika ut denna veckan med tanke på de ökade sammandragningarna jag haft tre nätter i rad och att slemmisen gått. Åååå , vad jag önskar att hon har rätt. 

Passade på att fråga angående detta att man kan skynda på det hela genom att springa i trappor osv. Hon förklarade att det är positivt att vara upprätt eftersom man då utnyttjar tyngdlagen, men man kan lika väl stå upp och vanka som att gå eller springa i trappor. Klarar ju inte av att springa i trappor direkt med denna foglossning men ska stå och vanka lite extra mycket nu då.

När jag kom hem vårpysslade jag lite här hemma, tänkte på tyngdlagen, hihi.

 

Sydde de röda kuddfodralen med vita stjärnor i vintras, har haft de framme sedan innan jul men tyckte nu att de skulle bytas ut till något mer vårigt


Lite blommig och rosa, även om det kanske dröjer till våren kikar fram utomhus kan man alltid göra så att man får lite vårkänslor inomhus. Det är kul att byta färger på tyger efter säsong tycker jag för det gör så mycket för hemmet. Har en hög på lager i garderoben som jag brukar växla mellan.


Även på köksbordet bytte jag ut lite saker, ställde dit en smal vas med en kvist blommor ( dock inte riktiga) och två fina ljusstakar, den vita har jag fått och den andra har jag köp på loppis, likaså spetsduken.

2 kommentarer:

  1. Hihi, perekt :D Då säger vi! Fast helst innan.. men okej :P

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för dig att det var ditt sista besök till henne för denna graviditeten :) Nästa gång nu träffar en barnmorska är det på förlossningen :)

    Jag tror att det är en bebis som kommer på lördag/söndag

    KRAM

    SvaraRadera