23 jan. 2013

Att välja namn-svårare än att välja klänning

Jag trodde att det skulle bli svårt att välja och att komma överens om ett namn till vårt barn, men att det skulle bli så här svårt hade jag ingen aning om. Det är svårt att inför en stor fest välja vilken klänning man ska ha på sig av de 10 klänningar man äger men nu finns det hundratusentals olika klänningar, dvs namn att välja mellan. Jag och min andra hälft har väldigt olika smak när det gäller namn, jag gillar svenska namn, gärna lite äldre. Han gillar skandinaviska namn och de han föreslår har jag ingen koppling till alls.

Men  nu , tro det eller ej har vi faktiskt funnit ett namnförslag som vi båda gillar. Det är inte speciellt vanligt och jag har inte hört om någon med det namnet förut. Men det är inte 100% säkert ändå att det blir detta namnet. Det är som när man bestämt sig för vilken klänning man ska ha på festen och står i hallen redo att gå med klackarna i högsta hugg. Då får man ett ryck och ändrar sig och kommer på att man hellre vill ha den där vita klänningen med spets upptill och så svirar man om för femtioelfte gången. Därför vill jag inte säga än vilket namn det är vi nästan valt, det får bli en överraskning när det väl är dags.

3 kommentarer:

  1. Jag tror att det rätta namnet känns självklart när man träffar bebisen. Eller åtminstone att många namn genast känns fel. Jag är väldigt förtjust i Lukas som pojknamn och Disa som flicknamn, men det betyder ju inte att mina eventuella framtida barn kommer att heta det:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe den klyschan om att det känns rätt när man ser bebisen, ja det kanske är så :) Lukas är fint. Det heter bebis fadder.

      Radera
  2. De förslag man har innan brukar helt plötsligt bara försvinna o andra namn dyker upp när man träffar det lilla livet. Inte lätt med namn då det finns olika aspekter att ta hänsyn till. Kul ändå att ni är överens om ett namn :)

    SvaraRadera