27 nov. 2012

Tisdag

Hej Hej !

Idag har det vart en bra dag men har haft huvudvärk nästan hela dagen vilket är lite jobbigt. Försöker in i det sista att undvika alvedon men snart får jag nog ta en för huvudet dunkar. Det var dags för kurs på MVC idag igen och denna gången var det amningen och tiden på BB efter förlossningen som stod på programmet. Det var nyttig och lärorik information men ingenting som man blev speciellt förvånad över utan det mesta har man hört om tidigare. Jag är så fascinerad över hur det kan fungera med amningen , att mjölken efter bara en timma har runnit till igen med 40 %, otroligt. Därför behöver man inte oroa sig över att mjölken ska ta slut om man ammar ofta. Barnmorskan pratade också om BB-hotellet som finns på SÄS här i Borås och det är ju dit man vill komma efter sin förlossning. Dit får man komma om allt gått bra och alla mår fint, annars är det BB.vårdavdelningen som man får vara på eftersom man då behöver extra tillsyn och kontroller av sjukvårdspersonal. 

Jag har stått framför spegeln och trixat lite för att se vad för sorts frisyr jag kan tänka mig att ha på lördag då en av mina bästa vänner gifter sig. Det lutar åt något som är på bilden nedanför men med snyggare loops, nu har jag bara testat lite. Har fått råd av syster nu med,hon arbetar ju som frisör och gav mig tips på hur man kan göra får att få det så bra som möjligt så ska nog testa igen med de nya tips jag fått.  

Köpte ljusslingor idag inne på Ica Maxi eftersom det blir så mysigt ljus utav dem. Det behövs mycket ljuskällor nu när det är så mörkt ute. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar