8 nov. 2012

MVC-besök

Hej

Idag på morgonen hade jag besök hos barnmorskan och idag var min lillasyster med.  Först pratade vi lite och så och jag fick min journal som jag ska ha med mig när det är dags att åka till förlossningen. Vi pratade lite om vikten och min viktuppgång är helt okej, säger inget mer :) Barnmorskan sa att jag inte ska tänka på att man går upp utan att försöka leva sunt och äta rätt. Blodtrycket var som det brukade och järnvärdet var helt okej men låg ändå på gränsen till för lågt så ska se till att äta mycket järnrik mat som spenat och broccoli, håller faktiskt på att göra spenatsoppa just nu. Mitt blodsocker låg på 2,5 och barnmorskan såg lite förvånad ut och frågade mig om jag inte hade ätit frukost vilket jag inte hade heller. Jag och Elin skulle ju gå och äta frukost på Viskan efter så det var därför jag inte åt något på morgonen.

Nej nu ska jag se hur det går för min spenatsoppa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar