15 nov. 2012

Livsviktiga funderingar




Jag sitter med morgonkaffet i handen fortfarande och funderar, jag har börjat fundera väldigt mycket sedan jag blev gravid och det är stora funderingar om vad som är viktigt i mitt liv, vad jag vill jobba med, vart jag vill bo, vilka jag vill umgås med och vilka intressen jag vill ägna mig åt. Jag funderar inte för att komma fram till ett svar i allt utan jag rör mig fritt bland tankarna och testar olika varianter. Jag vet vem jag vill leva med och vilka vänner jag för alltid vill ha vid min sida, det är självklart för mig. De flesta av mina nära vänner har jag haft i mitt liv väldigt länge. Tre av dem har jag känt sedan första klass och vissa kommit till på högstadiet och gymnasiet. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dem, för mig är det ett bevis på stark vänskap när man har hållit ihop så länge som vi har. Jag är helt upp över öronen förälskad i min sambo och jag vill alltid leva med honom, skulle kunna gifta mig med honom på direkten.





 







Snart tar jag min lärarexamen och nu kommer funderingarna kring vart jag skulle vilja jobba och hur jag skulle vilja att arbetslaget jag hamnade i såg ut. Jag är rädd för att jag inte ska trivas där jag hamnar utan ska känna mig utanför och behöva söka mig vidare till andra ställen. Samtidig som jag längtar efter att börja jobba inom skolans värld finns tankarna om hur underbart det skulle vara att arbeta i inredningsbutik eller blomsterbutik och mina planer att en gång i framtiden utbilda mig till florist finns fortfarande där.

Jag har alltid haft en dröm om att bo på landet, i ett rött hus med vita knutar. Det ska inte vara för långt från stan men ändå avskilt så att man slipper andas stadslukt och höra en massa billjud. Jag vill fortfarande bo på landet i något mysigt hus med min familj och vovvar.  Det skulle vara så underbart att kunna öppna dörren på morgonen och släppa ut hundarna ( har en hund nu men kommer skaffa fler) och sätta sig på verandan och dricka morgonkaffet tillsammans med sin älskling. Ha en stor gräsmatta med grönsaksland där barnen kan springa omkring och upptäcka. Detta är en stark dröm jag har och jag hoppas att den kommer gå i uppfyllelse.

Mina intressen har genom åren varierat en hel del. Ridning, fotboll, simning, volleyboll, festa, shoppa, måla möbler, träna min hund, aerobics sjunga,, fika, sy, fixa i hemmet och en hel del annat. Jag tror det är viktigt att testa mycket för att hitta det man känner sig glad av och tycker om. Jag tycker inte att det gör något om man varierar sina intressen utan man ska göra det man känner för. Den senaste tiden har jag inte kunnat vara speciellt aktiv p.g.a mina smärtor i fogarna men jag har sytt en hel del vilket jag tycker är väldigt roligt, det gäller att testa.

Jag är så otroligt tacksam för att jag träffat min sambo och att vi har det så bra som vi har det, att vi bor i en fin lägenhet och att vi ägnar mycket tid tillsammans.  Jag är så lycklig över att jag har en superbra och underbar familj som inte alls bor långt ifrån mig och att de alltid ställer upp. Jag är så blödig just nu och kan börja gråta när jag tänker på dem.

 Nu blev det mycket tankar och mycket blandat men jag kände att jag var tvungen att skriva ner det jag sitter och funderar på. Jag tror det är viktigt att dagdrömma och reflektera över hur man har det i livet och hur man vill ha det.  Jag tror dessa tankar kommer naturligt eftersom snart kommer hela mitt liv förändras, det kommer aldrig bara vara jag längre utan jag kommer alltid tänka på och vara med mitt barn. Ett kapitel i mitt liv avslutas och ett nytt öppnas och jag kommer ta med mig det bästa av det jag hittills provat på och upplevt in i det nya kapitlet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar