24 okt. 2012

Sovmorgon

Hej !

Idag har jag haft sovmorgon och det var helt underbart. Visst har jag haft sovmornar det senaste men då har jag vart sjuk och då njuter man inte av dem. Idag låg jag och Nala kvar i sängen till 10:30 och bara tog det lugnt.  Sen dukade jag upp frukost till mig själv vid köksbordet och bara satt där och drack kaffe och kollade ut på hösten som är utanför. Har ett stort träd utanför som är alldeles gult och härligt men nu dröjer det nog inte länge förrän det tappar sina löv och det blir vitt istället utanför , det gör inget :)






Valde att sitta i köket idag för sitter man och äter frukost vid Tv:n låter känns det som om man är med om en jordbävning för utanför håller man på att gräva. Vi som bor här ska få nya uteplatser och det ska asfalteras och donas. Kommer säkert bli hur fint som helst men just nu ser det hemskt ut med lera och sand överallt. Vi ska få nya ytterdörrar också vilket verkligen behövs, vi har sådana där bruna träfärgade dörrar och vid ytterdörren finns det en extradörr eftersom det är så lyhört här. Dock tycker inte jag att den hjälper. När vi får våra nya dörrar kommer vi också få postfack istället för brevinkast, skönt att slippa bli  rädd och haja till varje gång brevbäraren kommer hit men det känns också lite lyxigt med postfack.

 



Har planerat ett litet nytt syprojekt  och köpt tyg. Jag har verkligen blivit helt stjärntokig för nu blev det ännu ett tyg med stjärnor på. Så nu har vi en skötbädd med stjärnor, spjälsängskydd med stjärnor, kuddar med stjärnor och nu detta som ni får se när det är klart. Får nog satsa på enfärgade tyger snart eller med någon annat motiv.



Kommer bli en lugn dag, ska hämta paket på posten lite senare , kan lägga upp bilder på vad som finns i paketet senare. Ikväll ska jag ner till Högskolan för vi ska ha mentorsträff. Härligt med lugna dagar, känner att jag behöver det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar