18 okt. 2012

Projekt spjälsäng





Hej 

Denna fina spjälsäng fick jag av min kompis Theodora i utbyte mot ett babynest och jag gillade egentligen färgen väldigt mycket men den passade inte riktigt ihop med de andra möblerna i rummet. Hyllan är svart, och byrån är vit och detta blev då en tredje kulör. Så därför bestämde jag mig för att måla den vit. Det var ett projekt som heter duga kan jag säga, nu vet jag hur det känns att måla staket, pilligt och obekvämt, särskilt med en stor mage i vägen. Men nu är den klar och trots att det inte blev perfekt målning så är jag nöjd så länge, det får vara lite skavanker här och var, det syns inte så tydligt.

 Vimplarna som jag sytt hängde jag upp dekorativt på sidan av sängen, tycker det blev fint. Det röda kuddfodralet sydde jag och tyckte det passade bra in och spjälskyddet är köpt i Ullared.  Och nej , sängen är inte bäddad än, visst gillar jag att ha saker och ting förberedd med det är ju ett tag kvar och vill ju gärna ha fräscha sängkläder i sängen:) Jag har verkligen fastnat för stjärnor, gärna med blå, röd eller beige bakgrund. Är nu på jakt efter ett svart eller marinblått tyg med vita stjärnor på, någon som vet vart man kan köpa hyffsat billigt?

Före



Efter



3 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut.

    Ett tips när bebis blir lite större och börjar att ställa sig upp, bebisar kan ju vara ganska busiga och bita på kanten längst upp, på ikea finns... eller fanns skydd förr att köpa som passar det flesta spjälsängar, en plast skena som täcker upp. Vet inte om det finns kvar, men det håller sängen fin från bitmärken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för tipset ska koöla upp detta :)

      Radera
  2. ÅH så fint det blev! Det värmer gott i mitt hjärta att den kommer till användning <3

    SvaraRadera