14 okt. 2012

Helgen som gått

Hej

Söndag kväll och vi har sjunkit ner i soffan hela familjen och njuter av det sista av denna helgen som har varit mycket bra, lugn och avkopplande. I fredags var jag och min syster på Café Viskan och åt middag på kvällen, ceasarsalladen där är alldeles underbar och Viskan är verkligen det mysigaste cafét i hela stan.

 Lördagsmorgonen började med att jag gick upp före min sambo och kokade kaffe, kokade ägg, fixade smörgåsar och packade ner allt i en väska. Sen la jag fram hans vinterjacka,  mössa och vantar och bad han ta på sig det , han visste inte vad vi skulle göra. Vi åkte till en sjö här i stan och gick en promenad runt och satte oss tillslut vid en mysig rastplats och åt vår frukost. Det var väldigt mysigt och jag trivs verkligen av att få vara ute mycket och det finns ju inget mysigare än att äta medhavd matsäck utomhus. Tycker det är så roligt att överraska honom ibland med olika små påhitt som han inte är beredd på.  Kvällen spenderades tillsammans med goda vänner, god mat och en spännande film.

Idag har jag sytt en hel del, ett babynest till min vän som ska få barn i april och en krukgömma där man kan förvara lite allt möjligt. Fick sällskap vid symaskinen idag också vilket var mycket trevligt, hoppas på mer sykvällar framöver. Kan lägga upp bilder vid ett senare tillfälle vad jag har sytt och pysslat ihop, har blivit lite smått och gott det senaste nu när jag fått låna symaskin av snälla Berit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar