15 okt. 2012

Denna vecka är jag aerobicsledare

Hej!

Denna vecka är det friskvårdsvecka här i Sverige och  Borås och det innebär att olika aktiviteter ordnas för att man ska kunna prova på olika aktiviteter som bidrar till god hälsa. Man kan gå och prova på feng shui , zumba, yoga, kettleballs, träffa sjukgymnaster m.m. HÄR kan man läsa mer om friskvårdsveckan som pågår hela vecka 42.

Jag har under de senaste veckorna kommit på och  övat in två koreografier aerobics till två låtar för att köra det tillsammans med barnen från förskoleklass upp till årskurs 6 på min praktikplats och idag körde vi första passen. Vi börjar med uppvärmning och då är det inte jag som leder utan vi kollar på en vit duk där vi följer en zumbaledare. Efter uppvärmningen kör jag mina två låtar som är coconut tree med Mohombi och put your hearts in the air med Eric Saade. Jag var lite nervös idag när jag för första gången i mitt liv skulle leda pass istället för att vara den som blir ledd. Det var en helt ny situation för mig men det var otroligt roligt och lärorikt. Att få alla okända ögon på sig är bra träning för mig som framtida pedagog och att få göra det jag älskar mest och visa vad jag kan för andra var verkligen roligt, nu känner jag mig ännu mer övertygad om att i framtiden bli aerobicsinstruktör.

Jag har ju fått problem med fröken foglossning som jag tidigare nämnt och hon visade sig i slutet av passet. Jag är glad att kroppen höll så länge som den gjorde ändå , två timmars träning utan att sitta ner en enda gång är faktiskt mycket för en gravid kvinna ;) nu blir det minsann soffläge resten av dagen för imorgon kl 08:30 kör vi igen.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar