29 aug. 2012

Två kära återseenden

Hej!

Igår var det två kära återseenden för mig. Under dagen begav jag mig till stan för att ha en liten reunion med gamla vänner. Vi fyra umgicks mycket under högstadietiden men när gymnasiet började gled vissa av oss isär vilket är väldigt vanligt när man väljer olika vägar i livet. En flyttade till Varberg för att lära sig om massage och hälsa, en började utbilda sig till undersköterska på vårdprogrammet, en började en teknisk utbildning på Sven-Eriksson gymnasiet och den sista började estetisk utbildning på Bäckängsgymnsiet. Men bara för att man väljer olika vägar här i livet betyder det inte att man inte tänker på varandra eller att man inte saknar varandra. Det är dock svårt att få ihop träffar nu för tiden då alla kan eftersom en bor i Luleå och ibland Stockholm och en annan bor i Varberg och har fått en underbar liten son som också tar mycket tid. Men igår var det dax att ses och det var så fantastiskt roligt att träffa alla samlade igen.



Det andra kära återseendet var på kvällen när det var dax för träning på Friskis och Svettis. Äntligen var favoritledaren Stacy tillbaka med en helt ny koreografi och den var krånglig så igår var det mest hjärngympa. Men det är så innan man lär sig den och när man väl har lärt sig är det riktigt jobbigt och framför allt riktigt kul.

Som ni kanske har märkt i här i bloggen så skriver jag inte så mycket om vad jag äter och sådär längre. Jag har helt enkelt tröttnat lite på det och fokuserar mer just nu på mitt välmående och min vardag och att skriva om det där lilla extra som händer i mitt liv.


Ha en bra dag allihopa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar