3 aug. 2012

Sommaren hittils!

Hej !

Nu har det gått lång tid sedan jag skrev här sist men det blir inte att man sitter så mycket framför datorn när det är sommar. Har haft en bra sommar hittills och vi har varit iväg på lite småsemestrar. Det har blivit Helsingborg, Helsingör,Stockholm, Frillesås, Varberg, Göteborg och Hökerum och nästa vecka åker vi till Karlstad för att gå på bröllop, det ska bli mysigt. Jag får erkänna att jag vart världens latmask under sommaren, inte haft ork helt enkelt. Jag tänker så fort som möjligt köra igång med aerobics igen och nästa pass är redan nästa vecka. Jag märker hur otroligt dåligt jag mår i kropp och själ när jag inte tränat men det ska det bli ändring på nu igen. Jag och min kompis har också bestämt oss för att börja simma 1 gång/veckan och det kommer vara härligt att få testa en ny motionsform.En av anledningarna till att jag inte tränat mycket under sommaren beror på att jag gått runt med en envis förkylning och rethosta, blev sjuk efter summerburst 18 juni och det höll i sig över en månad.

Har fixat och donat med gamla möbler här hemma under sommaren också och det är så roligt. Jag har gjort i ordning ett gammalt slagbord, ett hallbord från tidigt 1900-tal, två stolar, en pall, en byrå och lite annat. Har fått sålt en del. 

Skolan börjar den 4 september så det är ett tag kvar, går då in på den sista terminen som innehåller examensarbete och 6 veckors praktik. I januari är jag färdig lärare mot förskoleklass och fritidsverksamhet. Helt otroligt!

Jag lovar att jag ska börja skriva här mer nu:)

Bjuder på lite bilder från sommaren.

Var och såg KENT i Göteborg

En av stolarna jag gjort om

SUMMERBURST i Stockholm med underbara vänner

Byrå jag gjort om, fått färg och nya knoppar.

Lägg till bildtext

Vår underbara vovve Pontus gick bort denna sommaren. Han blev 16,5 år gammal och har bidragit med mycket kärlek under sitt friska liv. Han har också blivit överöst med kärlek , vila i frid, bästa vän.






1 kommentar: