19 mars 2012

Positiva tankar!

Godmorgon

Sitter här med kaffet i handen och solen skiner in genom fönstret. Härligt! Har precis ätit frukost och satt bredvid mina påskliljor som jag köpte i helgen, de har redan slagit ut. Det är så härligt när man ser vårtecken överallt. Igår såg jag en tussilago, Nala tappar vinterpäls, snödroppar, citronfjäril och påfågelöga har jag sett, flyttfåglar kommer hem och killarna spelar fotboll ute på fotbollsplanen. Vi går mot ljusare tider som man brukar säga och jag är verkligen en vår-sommarmänniska. Vintern kan vara mysig och fin på sitt sätt men sommaren och våren vinner med hästlängder. Jag känner mig alltid gladare och piggare på våren och sommaren och jag älskar att göra mer spontana saker under sommaren. Jag och min sambo satt och pratade om hur bra vår förra sommar var trots att semesterkassen var snäv. Man kan hitta på så otroligt mycket mysiga saker som inte behöver kosta så mycket. Vi åkte till Vänga kvarn och fikade, åkte på olika loppisar, bodde i farmor och farfars sommarstuga i en vecka, grillade , solade och badade på olika platser i närområdet, jag åkte till Varberg och bodde hos mamma och pappa där som hade hyrt en lägenhet. Åh vad jag längtar till sommaren nu! Av massa anledningar :)

Men denna dagen kommer bli bra den med, trots att jag fortfarande inte är riktigt frisk, Jag fattar inte vad det är för det blommar liksom inte ut. Har värk i kroppen och är tung i huvudet men inte alls ont i halsen eller snuvig. Vi får väl se. Jag hoppas verkligen att jag kan gå på mitt favoritpass imorgon på Friskis.

Ha en bra dag gott folk

Sommarbild från 2011 med underbara vänner



3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, nu är man så glad för ljuset och värmen, även om det snöat å stormat här idag, snacka om aprilväder redan i mars!=)) Jag längtar till sommaren jag med, det ska bli så skönt med semester. Här blir det också små utflykter å annat som inte kostar massor, men man kan ha roligt i alla fall!=)

    SvaraRadera
  2. mer sånt här gott häng i sommar tycker jag :) vattentornet är ju inte så långt bort!

    SvaraRadera
  3. Älskar också vår och sommar. För min del skulle det gärna få vara 20 plus året om haha:)) Håller med om att sommarnöjen inte behöver kosta en massa pengar. Vi investerade i en båt ( den var i och för sig inte gratis) men turerna som vi gör med den är guld värt. Bara slappa, bada, grilla och njuta av naturen och gott sällskap. Längtar redan dit!

    SvaraRadera