27 feb. 2012

Sprungit idag...



Idag hade jag tänkt att köra spinning men jag ändrande mig och tänkte att om jag ska springa kretsloppet i sommar borde jag komma igång med löpträningen lite. Eftersom jag inte sprungit mycket det senaste är benen inte speciellt vana vid rörelsen därför kände jag lite i benhinnorna idag, men bara lite. Hade Peders broddar som man sätter under skorna för att inte halka när jag sprang och tur var det för det var glashalt nere i spåret, såg en som ramla. Jag sprang 5 km idag och är nöjd att jag klarade springa utan att stanna, tiden ska vi inte ens prata om. Kan ju säga att det gick inte fort , men huvudsaken är att jag orkade utan att stanna. Får ge det några gånger så blir det snart ordning på tiden med. När jag sprang som mest klarade jag milen på cirka en timma så det får bli målet igen. Jag har bra kondition eftersom jag tränar konditionspass ungefär tre gånger i veckan men det är det här med att få in löpsteget igen och känna efter vilket tempo som är lagom för att orka hela rundan.


3 kommentarer:

  1. Saknar våra löprundor! Du är SÅ vacker min fina Thesse och Sanna saknar dig oerhört mycket. Blir glad av att se att du är glad och mår gott :) PUSSoKRAM /Sanna

    SvaraRadera
  2. Jag kom också ut på en runda idag och det är ju bara sååå härligt! Själv laddar jag för Lidingöloppet (har inte bestämt om det blir milen eller 1,5 mil) till hösten igen. I år ska jag vara ordentligt förberedd och inte bryta några tår eller så:))
    Svar på din fråga på min blogg: nä man kan tyvärr inte se unika besökare. Lägger du till din blogg på Hälsobloggar och skaffar en sådan räknare som jag har så kan du kolla siffrorna där:))

    SvaraRadera