22 feb. 2012

Onsdag hela dagen

Hej

Jag hör hur snön utanför  smälter bort , det droppar i stuprännan. Härlig känsla tycker jag när man märker hur Fru Vår  försöker kämpa sig fram i snörusket. Nu vet man ju inte om hon att  kommer lyckas detta varvet för Herr Vinter kan komma tillbaka. Ibland försvinner han bara en stund har jag märkt. Idag ska jag och min kompis Sofia plugga lite på ett arbete som vi behöver komplettera. När det är gjort är vi godkända, så otroligt skönt. Just nu har jag 150 högskolepoäng utav 210 men det kommer snart fyllas på ytterligare lite till. Helt otroligt vad fort det går!

Igår var jag och tränade aerobics som jag alltid gör på tisdagar. Tyvärr var inte min syster med igår för hon har skadat knät. En gammal fotbollskada som hon opererade förra året, korsbandet tror jag det var. Men jag träffade en vän på träningen och vi pratade jättemycket. Det var väldans trevligt. Härligt när man kan kombinera träning med gemenskap. Ja , vi kunde ju inte prata under passets gång men en bra stund innan och en stund efter. Hon berättade för mig att hon under den senaste tiden börjat äta LCHF och hon mådde hur bra som helst. Hon sa att förut hade hon vart en riktig godis och kolhydratsälskare men nu var det suget borta. Det är kul när man hör hur folk mår bättre efter att ha ändrat sin kost till en lågkolhydratskost.

Ett fenomen som jag ofta ser på Friskis är att innan folk ska träna sitter det och äter frukt. Igår såg jag en tjej som satt och åt en stor banan innan hon skulle gå in och träna. Det är bra att äta innan träningen, absolut men jag förstår inte att man orkar äta en stor banan och sen gå in och träna hårt utan att få håll eller att bananen kommer upp igen? Själv äter jag något lättare eller lunch ungefär 3 timmar innan ett pass. Annars tycker jag det blir jobbigt att köra järnet och jag tycker det känns som att maten vill komma upp igen. Att äta en stor banan 10 minuter innan träningen skulle jag nog inte palla. Nu äter ju inte frukt då men vi säger en ölkorv:)

Hur gör ni med maten innan träningen?

Jag & min vapendragare

1 kommentar:

  1. Jag brukar passa in träningen så den hamnar ungefär 2 timmar efter en normal måltid (oftast frukost eller middag). Inför löpning däremot väntar jag gärna 3 timmar, annars får jag håll!

    Om jag inte har hunnit äta mat har jag oftast salta nötter till hands, helst pistage.

    Att äta frukt innan träningen är ju helt otroligt dumt, eftersom förhöjt blodsocker stänger av fettförbränningen. Men det vet ju inte folk i allmänhet:)

    SvaraRadera