23 feb. 2012

Hej 

Igår var min kära mamma & pappa här och åt kvällsmat. Jag hade vart och handlat på dagen och köpte ett tranbärsbröd, brieost och grönsaker. Finncrisp, flatbröd och annat pålägg fanns redan hemma. Tänkte också att jag skulle köpt hem mer Low Carb bröd ( LCHF) men det stod en liten fin skylt i Ica-butiken att det för tillfället var slut, onekligen populärt. Men jag hade kvar en del hemma så jag åt 2 stycken av det och 2 finncrisp med brie. Gott! Detta LCHF-bröd ser verkligen ut som riktigt bröd och jag har funderat över att man kan ta med sig det lite sådär snyggt i vissa lägen där man behöver det. Jag tänker på tex hotellfrukostar, om man vill lägga allt gott pålägg på något och inte äter det brödet är det ju ingen som märker om man har med sig eget bröd. Eller som jag och mamma ska i april, på kvinnofrukost. Där finns massa gott pålägg och det kan vara gott att lägga det på ett LCHF-bröd nästa gång. Har nu vart på två kvinnofrukostar och lagt pålägget på tallriken bara vilket inte är något fel men nästa gång tar jag nog med mig ett LCHF-bröd, bara för att jag kan liksom. Jag & min sambo fick underbart fina och våriga  tulpaner igår av mamma & pappa. De står nu på köksbordet och skapar en hemtrevlig och vårig känsla. Det var en trevlig kväll igår och jag gillar verkligen att få besök:) 

Har precis ätit frukost i form av ett halv paket bacon, två ägg och ett flatbröd med salami och en stor kopp svart kaffe såklart. Det går himla bra att köra utan grädde i kaffet faktiskt och det har bara slunkit ner någon enstaka kopp kaffe med grädde det senaste veckorna. Det är faktiskt gott med svart och jag tänker inte längre på att det inte är någon grädde i det. Ska iväg till gymmet om en stund när frukosten har lagt sig tänkte jag. Hoppas ni andra har en bra dag.

Fina tulpaner ger vårig känsla i vårt kök

Efter att köttet lagts i grytan brukar jag koka det i 4 timmar

Mumma med köttgryta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar