25 feb. 2012

Gick ut från passet

Hej

Två fredagar i rad nu har jag och min sambo tränat och mött uppvarandra på gymmet för att sedan åka iväg för att köpa thaimat, så även igår. Nu är det ju inte så att vi tänkt köpa thaimat varje fredag men jag gillar att träna på fredagkvällen och sen åka hem för lite fredagsmys i soffan. Det blir liksom lite lättare att slappa i soffan när man tränat innan.

Vad blev det för träning igår då?

Jo, jag hade bokat ett aerobicspass som jag var osäker på om jag skulle gilla. Jag tränade nämligen hennes pass för cirka ett år sedan och då var passet fruktansvärt dåligt. Men nu tänkte jag att ett år har ju gått så ledaren borde ha blivit bättre. Men icke! Låg och dålig musik, inget "go" i hennes ledarskap överhuvudtaget, samma rörelser länge innan hon byter osv osv. Det var aerobics 1 så det ska inte vara svårt men jämför man hennes pass mot ett annat aerobics 1 pass är hennes mycket lättare.

Så jag gjorde det jag typ aldrig gjort innan på ett pass....gick därifrån!

Istället gick jag upp till gymmet och körde 20 min crosstrainer och styrka med min sambo istället. Mycket mer givande! Fick faktiskt introducerat lite nya maskiner för mig igår på gymmet. Hade aldrig vågat mig på dem själv. Nu vet jag inte vad maskinerna heter men man tränade rygg och armar. Sen provade jag att träna med skivstång med, riktigt kul att få prova på lite nya övningar så att man kan bli lite mer självständig i gymmet. Känner mig ju fortfarande osäker när jag är där... har så mycket jobbiga minnen från när jag började träna på gym och vantrivdes min kropp. Kändes som att alla blickar riktades mot mig med avsky i blicken fast jag tror inte att det var så ...men det KÄNDES så.

När jag tränar på trappmaskinen har jag bra överblick över vilka som kommer in i gymmet och vilka som tränar på löpbanden och crosstrainerna. Det kom in en kille som man såg brukar springa på bandet för han hade sån där löparkropp och sådana där fula löpashorts. När han gick upp på ett tomt band skrek han till och tog ett skutt. LÖPARBANDET VAR PÅ!? Den idiot som vart där innan hade inte satt av det helt så det var i rullning. Livsfarligt vill jag säga! Tur att han va så snabb och alert i ben och hjärna att han hann koppla och börja springa. Sker kanske av ren reflex men jag tänker om det vart en gammal person som kanske inte har lika snabba ben, vad kunde ha hänt då?

Idag är det underbart vårväder ute så jag och min lilla vapendragare Nala ska senare ut på en lång powerwalk. Härligt! Jag sitter och funderar över om jag ska anmäla mig till Kretsloppet som går av stapeln i sommar här i Borås. Det är ett lopp på antingen 5  km eller 10 km och jag är så sugen .Tänkte ju redan förra året att jag skulle springa men det blev inte så. Ska jag inte ska jag inte ?

Ha en bra lördag allihopa!

1 kommentar:

  1. Klart att du ska! anmäl dig till 5km, det fixar du ju "på en kafferast":D Då blir det en rolig grej istället för en jobbig jättegrej. Annars kan jag verkligen rekommendera Tjejvättern! Finns fortfarande platser kvar;)

    Jag har gått ut från några pass i mitt långa gymmande liv. Känner inte att jag vill slösa bort fritid för att försöka vara snäll (?) mot instruktören om hon/han inte kan sitt jobb.

    SvaraRadera