20 feb. 2012

Frukostmöte och Mamma i Frikis-pressen

Hej

Har haft en riktigt skön morgon och förmiddag, en sån där underbar egentid som verkligen uppskattas och behövs. Jag började dagen med att gå upp tidigt och åkte ner till Café Viskan här i stan för att äta frukost med mina två fina vänner Sofia och Emilia. Vi skulle ha ett litet frukostmöte kan man säga eftersom vi planerar en liten tillställning som kommer gå av stapeln i maj, det får vara en liten hemlighet ett tag. Café Viskan hade frukostbuffé som jag aldrig provat förut och den var verkligen helt underbar. Jag tror att det är någon i personalen som äter LCHF för de har LCHF-efterätt och LCHF-tallrik på menyn. Det fanns mycket för mig och min vän Emilia som också äter lågkolhydratskost att välja mellan. Naturell yoghurt med blåbär och nötter, ägg & bacon, ostar, skinka, grönsaker, korv, frön, kaffe, the m.m så vi blev nöja och mätta.

Efter "mötet" åkte jag proppmätt ( inte det mest ultimata ,jag vet ) till Friskis för att köra hårt en timma. Jag hade egentligen tänkt att köra ett spinningpass ikväll men eftersom jag ändå var ute och flängde och jag vet hur mycket folk det brukar vara på Friskis på måndagkvällarna så körde jag nu på förmiddagen istället och det ångrar jag inte nu i efterhand för det var nästan inga människor alls där. Är sjukt nöjd med passet som blev:

  • 30 min crosstrainer
  • 20 min trappmaskin
  • 10 min styrka armar
Jag tycker det är lite smått pinsamt för jag svettas verkligen MYCKET. Inte bara så att det pärlar sig in pannan utan det droppar på golvet? Hade glömt handduk med så fick torka av mig på armen, fräscht?

Nu är jag i alla fall hemma och tänkte visa en liten bild på min kära mamma som är med i den nya numret av Friskis-Pressen nr 2-2012 Boråsdelen. Det var nämligen så att hon vann ett årskort på Friskis förra året och nu ville de göra en liten uppföljning för att se om hon testat lite nya träningsformer osv. Innan hade hon nämligen bara jympakortet.

Fina mamma
Efter att mamma vann sitt allkort har hon prövat på indoor walking men det tyckte hon inte riktigt var hennes grej. Hon provade också på cirkelgymmet som hon gillade mer. Hon planerar att boka en instruktion för gymmet för att lära sig mer där. Hon skriver också att hennes dotter ( jag ) fick med henne på Aerobics som hon tycker är roligast. Det bästa med Friskis tycker hon är att alla kan medverka på något sätt oavsett ålder, kläder , utseende eller bakgrund.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar