4 jan. 2016

Mål 2016

hej och god fortsättning på er.

Nu när det är nytt år och grejer så brukar många ha nyårslöften till sig själva. Vanliga sådana är " börja träna" " äta nyttigare" " ut å springa 3 gånger i veckan" osv. Men eftersom jag redan tränar och äter relativt sunt , behöver jag inte ha de nyårslöftena. Skönt! Man kan ha en massa andra nyårslöften såklart som tex " bli bättre på att städa" " bli bättre på att va ute i naturen med barnen " ja finns ju massor men jag tänker inte ha något nyårslöfte i år.

Däremot har jag funderat lite på vad jag har för mål, vad vill jag uppnå med min träning och kost detta året? Hela förra året fokuserade jag ju på att få en starkare bål och bli starkare i kroppen så att jag orkar med vardagen. Jag tycker att jag kommit en bra bit på väg där så nu är det bara fortsätta att underhålla kroppen så att den fortsätter att orka.  Men jag har också tänkte lite på om jag har några mål för detta året och kommit fram till att jag skulle vilja fokusera på träna varierat, kanske prova på något nytt och lära mig nya träningsformer,helst på gymmet då. Sedan är det en sak till som jag gärna skulle vilja uppnå och det är lite mindre cm runt magen, där det är svårast att bli av med dem. Jag har idag mätt mitt bukomfång och kommer om 2 veckor mäta igen för att se om det är någon skillnad. Jag har en plan på hur jag ska försöka lyckas med det här ( alltid viktigt att ha en plan). Kan berätta om planen i ett annat inlägg.

Ha en fin måndag!





 Man får aldrig glömma vart man började!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar