21 dec. 2015

Insåg precis

Godkväll

Jag insåg precis att jag faktiskt nått ett viktigt mål när det gäller mitt välmående och min hälsa. 

Jag har faktiskt fått en stark kropp.

 Jag hade som mål när jag började träna efter graviditeterna att få en stark kropp som orkar vara aktiv i vardagen med småbarn och känna att kroppen är med mig och orkar hålla uppe mig i en snygg hållning. Jag insåg precis efter kvällens träning när jag såg mig i spegeln att jag faktiskt har en helt okej hållning och en hyffsat stark kropp. Jag insåg också att jag orkar rätt bra under dagarna med alla lyft , kånkanden och all rörelse som de innebär. Känner mig faktiskt i skrivande stund rätt nöjd med min resa hittills. 

Hade det varit några år sedan hade jag varit allt ifrån nöjd. Då hade jag velat vara pinnsmal och en tanke på muskler som skulle synas på kroppen fanns inte. Så tänket har blivit annorlunda hos mig, jag vill orka och jag vill se stark ut. Då var fokus bara på att gå ner i vikt och vara slank. Skönt att jag tänkt om..: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar