21 okt. 2015

Underbart god kladdkaka

När jag var hemma hos min fina vän Helena sist bjöd hon på en otroligt god kladdkaka utan gluten å väldigt lite socker. Så igår när jag hade gäster bestämde jag mig för att bjuda på denna. Å den var ännu godare idag kan jag säga när det fått stå å bli kall å go i kylen. Receptet är följande: 

Helenas goda kladdiga kladdkaka 

100 g smör
100 g mörk choklad, minst 70% 
3 ägg
1 msk kakao
1 tsk vaniljpulver
Nötter (jag tog mandlar och hasselnötter)

Smält smör och choklad tillsammans
Vispa äggen och blanda i kakao och vaniljpulver. Häll i den smälta chokladen och smöret i äggblandningen. Rör om och häll i en ugnsform. Sen häller du nötterna över kakan. Grädda kakan i
175 grader i 6 minuter. (Då är den kladdig inuti och vill man ha den fastare så är typ 8-10 min bättre. Låter man den stå blir den också fastare inuti. Själv älskar jag när den är kladdig!

Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar