12 aug. 2015

Fokus på rygg

Som tvåbarnsmamma lyfter man mycket varje dag barnen ska upp i sina stolar , flyttas från trappsteg, upp på skötbord , i vagnar osv. Det är också saker över hela golvet så det blir mycket plock där med. 

Efter två täta förlossningar, foglossning  , två kejsarsnitt och en magmuskeldelning på ca 3 fingrar har ryggen tagit stryk, med all rätt. Inatt sov jag kass för att jag hade sån värk i ländryggen. Jag måste helt enkelt stärka ryggmuskelaturen! 

Vänster bild är i vintras någon gång , den högra är från juli tror jag. 

Hållning, lyftteknik och coretänket finns där hela tiden så den biten kan jag och fokuserar på. Men jag måste träna mer rygg på gymmet. Så idag blev det ett ryggpass, får se hur det känns imorgon men det kändes bra och det tog. 

Tips på ryggövningar att göra hemma mottages gärna.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar