10 apr. 2015

Vad har hänt i veckan?

I måndags var ju man ledig och då tillbringade vi dagen på lekplatsen i stadsparken med goa vänner. Sedan fikade vi mumsigt fika hemma hos dem i deras nya lägenhet.

I tisdags var det sista gången på babymassagen. Det känns rätt bra faktiskt att slippa känna att vi måste flänga dit varje tisdag, det blir lite väl mycket fläng de dagarna som vi ska iväg och vi är iväg så mycket ändå.

I onsdags var vi ute och gick här i Gånghester för vädret var så fantastiskt. Vi lekte på lekplatsen en stund för att sen bege oss hem till Emilia för att busa lite. Å bus blev det verkligen, Vilton gjorde nog allt man inte ska göra. Tog fram saxar, lekte med sladdar, flyttade runt och skakade ölburkar m.m. Lias och Olivia låg i Lias nya myshörna och höll handen, de är så söta.

Igår fyllde Peder år och det firades genom att överraska med tårta och bullar när han kom hem från jobbet, gofika som vi kallar det. Jag kalasade på mörk choklad sötad med stevia, så otroligt god och värd dom där extraslantarna. Min kära mamma var förbi en stund på eftermiddagen också och busade lite med barnen.

Nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe och tittar ut över en gråmulen trädgård. Vilton är lämnad på förskolan och Olivia sover, så skönt med lite lugn och ro. Njuter av att det är fredag, en lugn fredag utan massa måsten. Ikväll blir det tacos och mys framför tv.n. Hallelujah !


Såhär ser det ut vid frukost hemma hos oss. Gröt har blivit en favvo här på morgonen. Känner dock att jag hade behövt tre armar ibland. Vilton älskar tomtegröt med kanel och mjölk men behöver lite hjälp ibland att få upp det på skeden. Olivia äter gröt med fruktmos på och jag äter yoghurt med  tillbehör.

Jag och min lilla tös <3

Presenten som pappa Peder fick. PTVO kan ni nog lista ut vad det står för. Det står Peder Therese Vilton och Olivia i kursiv stil under samt Family first i den fetstilta ovanför. Han blev väldigt glad för tavlan, kul med en personlig present.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar