9 apr. 2015

Första riktiga löprundan

Godmorgon!

I förrgår sprang jag min första riktiga löprunda efter att Olivia fötts. Ja löprunda kanske man inte ska kalla det, joggintur låter mer passande. Löpare känner jag mig verkligen inte som.

Målet är att springa kretsloppet i september, 1 mil. Jag har inte anmält mig ännu ( har inte vågat) men jag ska. I onsdags blev det 3 km och tiden har jag inte riktigt koll på för jag kände att det inte var så viktigt nu första gången utan mer känna på hur kroppen känns och hur löpsteget kändes, skulle gissa på att jag sprang på ungefär 20 minuter.

Känslan efteråt var riktigt bra, jag klarade det utan att stanna och konditionen var bättre än vad jag hade förväntat mig faktiskt. Minns hur konditionen var efter förra graviditeten när jag skulle ut å springa och den var inte rolig alltså.

Ikväll ska jag försöka komma ut en liten runda igen, jag tar nog samma runda faktiskt. Får se lite hur det känns i kroppen för jag vaknade med lite halsont.

Nu blir det frukost. yoghurt, sockerfri blåbärskvarg, sötmandlar, hasselnötter, blåbär och solroskärnor. Mums! En stor stor mugg kaffe med såklart.

Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar