18 feb. 2015

Ibland måste man ...

Godmorgon ! 

Okej jag ska erkänna något. Jag som ätit lchf bra länge har inte brytt mig om kalorier. Det jag har fokuserar på har varit mängden kolhydrater per 100 gram. Men  ibland när man vill ha resultat så måste förändring ske så jag erkänner nu att jag för ett kort tag har räknat lite på mängden kalorier jag får i mig på en dag. 

Jag äter fortfarande lchf / lågkolhydratskost vill jag tillägga och detta kaloriräknandet är bara tillfälligt. För det är ju så att ska man minska i vikt är det energin in man får hålla koll på också, inte bara kolhydraterna. 

Jag har laddat ner en app som hjälper mig hålla koll och jag fyller i och planerar nästkommande matdag kvällen innan så att jag har full koll. Känner mig som en extremt jobbig person , räknar kolhydrater och kalorier. Men jag äter ju iaf liberal lchf , annars hade det varit jobbigare. Sen har jag pausat mejerifritt ett tag , blir ju en del att hålla koll på annars. Fast kaffet kör jag på svart , det har blivit en vana nu. 

36 g fett över , som det ska va ;) mättar bra å länge då. 

Jag är medveten om att när man äter lchf så brukar man inte räkna kalorier men som sagt jag vill nå mitt andra delmål nu så då blir det kaloriräkning ett tag, för att få en balans samt lära mig hur mycket energi vissa livsmedel faktiskt innehåller. 

Så ja, jag går just nu emot mina egna principer men för ett kort tag. Hoppas det är förlåtet. 

På lördag kör jag en invägning ,kan vara intressant och se om något hänt på vågen då, och måttbandet med kanske. 



Ha en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar