4 feb. 2015

Första "löprundan"

Igårkväll var jag helt överlycklig, känslan av att springa för första gången på över 1 år var magisk. Efter att ha varit gravid i 42 veckor med foglossning från vecka 16 och onda sammandragningar från v 25 var det en så härlig och magisk känsla att jogga fram i skogen med knarrande snö under mina fötter.  Konstig känsla var det men inte så konstigt när man har 18 kilo mindre att bära runt på nu som ogravid. Många saknar säkert sin gravida kropp efter ett tag men det gör inte jag. Beror nog mycket på att jag hade så ont av foglossningen under min graviditet.

Jag körde på i 20 minuter med att varva gå/jogga. Mest blev det faktiskt jogg och jag trodde inte att jag skulle orka så mycket som jag faktiskt gjorde.

På söndag öppnar anmälan till kretsloppet hår i Borås. Jag ska springa det, ska du? 

Ska bli intressant att se hur kroppen mår idag. Körde ju ett styrkepass från olgas bok igår också på förmidagen. Kommer nog va rätt mör. 

Efter första rundan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar