10 feb. 2015

En trevlig dag

Haft en toppendag å sitter helt slut i soffan nu. I förmiddags var jag och Olivia hos Emilia å Lias och fikade. Emilie och Freja var också med. Så mysigt och ses med våra små.

Vid lunch åkte jag hem en sväng för att äta  och idaf blev det lax med spenat och wokade grönsaker. Har varit slarvig med det mejerifria nu ett tag även om jag inte ätit yoghurt, keso brie eller haft mjölk i kaffet men det har slunkit ner lite här och där. Men jag äter ju ändå nyttigt så får försöka se det från den ljusa sidan och fortsätta tänka på att ha mindre mejerier i min kost. 

Efter lunchen åkte jag hem till min kära mormor och morfar. Det var alldeles för längesen nu och de har bara träffat lilla Olivia en gång tidigare. De bjöd på goda ostar som de åt på kex, jag hade med mig egna finncrisp. Olivia var nöjd för det mesta där och mormor tyckte hon var så söt och beundrare hennes fina ögon. Jag har världens finaste mormor och morfar. Hoppas det inte dröjer så länge tills vi ses igen. 

Imorgon ska vi bara va hemma, försöka komma ut en sväng med vagnen bara. Hoppas det är lika underbart väder imorgon som det var idag. 

Ååå vad jag längtar till söndag , då ska jag och min vän Theo göra en sak jag inte  gjort på länge.
Lias och Olivia , så fina!
Älskade lilla Lias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar