6 jan. 2015

Hur går det för mig?

Då har jag kört med ett minskat mejeriintag i snart fyra dagar och det går rätt okej faktiskt. Det är väldigt lätt när jag är hemma för då kan jag ju välja mer själv men efter en fika igår och lunch hos en kompis blev det lite mejeriprodukter i form av ost och yoghurt. Men ingen mjölk i kaffet än så länge och jag börjar faktiskt vänja mig. börjar faktiskt tycka att svart kaffe smakar godare än med mjölk i.

Jag tänker försöka vara mer strikt nu de dagar som är kvar och på lördag ska jag utvärdera " En vecka med minskat mejeriintag" så får vi se om det blir en till. Det jag redan känner är att magen inte är lika uppblåst längre och på kvällarna ser jag inte lika gravid ut som jag brukar, haha. Men visst, jag saknar min turkiska yoghurt något enormt. Har ätit kokosgröt några mornar i rad och det är också väldigt gott, tyvärr inte riktigt lika gott.

Ni kanske undrar varför jag kör mindre mejerier?

 Det är för att min vikt har stått still nu ett tag och det har inte hänt så mycket på måttbandet. Då är det en perfekt kickstart för att komma ur en viktplatå. Jag äter rätt mycket mjölkprodukter i vanliga fall, keso, grädde, crème fraiche, mjölk ( i kaffet) såser osv. och det blir lätt en hel del kolhydrater eftersom mjölkprodukter innehåller mjölksocker.

Det är därför jag nu testar detta eftersom det har funkat tidigare på mig. Jag är väldigt lugn denna gången och känner verkligen ingen viktstress eller att jag måste bli smal till sommaren. Jag är nöjd över att jag har fått två underbara barn och att min kropp har burit dessa underverk. Den har varit fantastisk och jag är den evigt tacksam, därför förtjänar den god och nyttig mat. Tack kroppen!

Idag har vi inga som helst planer, njuta av den lediga dagen tillsammans för imorgon är det jobb igen som väntar för sambon. Tråkigt!



kokosgröt med hallon, ett bra alternativ för mejerifri frukost


Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar