24 nov. 2014

Några saker jag inte tänkte på innan jag fick barn

  • Du får ont i kroppen. Jag tex ligger mest på en sida under natten då jag ligger tätt intill Olivia. Det blir mycket belastning i vardagen och även felaktig belastning tyvärr, man bär ena barnet under armen medan man lyfter upp andra osv. Kroppen får ta mycket stryk även efter förlossningen.
  • .Foglossning kan sitta i efter en graviditet och kan sitta i längre om du ammar. Ja, detta har jag märkt av. Har fortfarande lite ont av foglossningen som jag fick under graviditeten i typ v.16
  • .Det är inte bara att åka iväg. Nej, ska man iväg någonstans krävs planering. Helst amma innan, blöbyte, vad ska barnen ha på sig? Vad ska jag ha på mig? Har hunden kissat?  Vad ska vi ha med för mellis? Finns det matstol för barn där? Har vi med oss extrakläder? Vi måste tanka på vägen va? Jag kanske borde kissa innan vi åker? Just det, tvätten, den får vi ta ut innan osv osv osv. Det är inte konstigt att de flesta småbarnsfamiljer föredrar att ses hemma hos dem själva.
  • Att shoppa är en utmaning, ja särskilt med syskonvagn. Tacka vet jag nätshopping. Jag har varit i stan typ en gång sen jag blev tvåbarnsmamma och då inte ens med båda barnen. Men affärerna är inte anpassade för att ha vagn i, inte ens barnklädersaffärerna. Det är typ Åhlens i Borås som jag kan gå omkring med vagnen utan att riva hela affären, Lindex barnavdelning ska vi inte tala om, vill dom inte att man ska shoppa undrar jag. Å att prova kläder är bara att glömma om man är själv.
  • Bebislyckan. Visst tänkte man att inte allt var puderrosa och lyckligt hela tiden men det där går verkligen i perioder. Ena stunden är man lyckligast på jorden andra stunden är allt piss å jobbigt. Humöret går verkligen upp å ner. 
  • Matstunden. Nu när man har två små barn är det verkligen svårt att få till en lugn matro när an ska äta. Vi försöker jag och min sambo på kvällarna att äta en stund ihop efter att Vilton somnat runt 19:00, ibland går det , ibland inte men så är det. 
Finns mycket mer att skriva om detta men hinner inte just nu , Vilton har vaknat ute i sin vagn.

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar