25 nov. 2014

Hur går det med träningen?

Bra, skulle jag vilja säga, jag får ihop minst 3 pw/promenader i veckan och steg 1-7 från Olga Rönnbergs bok blir det också. Det är skönt att träna när man har tiden och lugnet i sig och efteråt känner jag mig väldigt avslappnad och tillfreds. Jag gör övningarna när det passar i min vardag, antingen på kvällen eller när Vilton är på förskolan men det har också hänt att jag gjort dem med han hängandes på mig typ.

Träningen och kosten har faktiskt gett resultat. Jag försöker mäta kroppen istället för att fokusera så mycket på vågen eftersom det inte är många kilon kvar tills inskrivningsvikten. Sedan 3 nov när jag mätte senast har jag totalt tappat 38,5 cm på kroppen och det känns bra. Då är det buk, midja, under byst, lår, överarmar., rumpa och vader jag mäter.
Här är upplägget för steg 1-7. Jag klarar fortfarande inte "död insekt". Min muskulatur i magen är så svag så jag orkar inte lyfta ut benet riktigt. De andra övningarna går väldans bra, det är höftlyft som kan vara lite jobbiga då jag känner av fogarna. Ibland knakar det i dem, lite obehagligt.

Kan verkligen rekommendera denna bok.

När jag gör min träning och mina avslappningsövningar lyssnar jag på en app där det spelar yogamusik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar