17 okt. 2014

BVC

Idag har jag och Olivia varit på BVC. Det gick bra och lilla tjejen hade ätit på bra den senaste veckan, hon hade gått upp 200 gram sedan förra fredagen och det var syster Lotta väldigt nöjd med. Tydligen hade lilltjejen fått torsk på sin tunga så idag blir det att bege sig till affären och inhandla Vichyvatten som man baddar på tungan för att få bort torsk. Det tog verkligen på mina krafter att åka till stan. Min kropp är så klen efter graviditeten och snittet och att lyfta vagnen in i bilen var väldigt jobbigt. Utan magmusklernas hjälp blir man väldigt svag. Jag brukar alltid parkera så att jag har typ 200 meter till BVC och den promenaden känns fortfarande, jag drar slutsatsen att min kropp behöver skynda långsamt för att må så bra som möjligt. Får helt enkelt lyssna på den och ta korta promenader samt lyfta lätta saker. Tycker det är så jobbigt att inte få lyfta upp Vilton, men snart så. Tur jag får lyfta Olivia iallafall. Nu ligger vi och tar igen oss i soffan, killarna är ute å leker i trädgården, jag myser med en kopp kaffe med kanel å grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar