8 sep. 2014

Trädgårdsfix

Har världens bästa föräldrar och sambo som har fixat å grejat så mycket med vår trädgård. Det är verkligen svårt att hinna med att sköta en stor trädgård med småbarn och särskilt när man är gravid och lätt får ont när man anstränger sig. Det var väldigt mycket land när vi flyttade hit och vi kände ganska fort att vi ville ta bort en hel del, mindre jobb. Så vi har tagit bort två stora land , en björk, ett fruktträd och lite annat. Det har börjat växa gräs där nu och jag tror det kommer bli bra, roligare med öppna ytor för barnen sen med när de leker ute. Mamma och pappa var så snälla att de åkte och köpte Ljung och kål till oss så igår planterade jag lite i entrén , känns lite roligare och mer välkomnande när det är lite grönska vid entrén. Självklart tog vi paus i allt trädgårdsfix med lite fika, knäckebröd från Gränna med saffransmak och fikonmarmelad samt ett gott the ( även om jag föredrar kaffe ). Känns riktigt skönt att det är lite mer ordnig på trädgården nu även om jag kan tänka mig att det inte går att jämföra med hur det såg ut när de förra ägarna bodde här , men de hade inga småbarn. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar