10 sep. 2014

tick tack , tick tack

Tiden går lååångsamt....Imorgon går jag in i vecka 40, snart har jag varit gravid i 280 dagar, det är länge. Just nu vill jag bara , som alla andra kvinnor i slutet av sin graviditet att det ska vara över. Man vill träffa sin bebis och man är redo att möta det nya lilla livet som legat inne i magen i 9 månader.

Just nu känner jag mig överkörd och det gör ont överallt nästan. När jag går får jag hugg neråt och jag har  molande värk hela tiden. Ibland kommer det plötsliga ilningar och hugg i ljumskarna som känns som en kort kramp. När de kommer är det svårt att stödja på benen, konstig känsla som jag inte upplevde när jag var gravid med Vilton.

Även fast jag vet att jag inte kan göra något för att påverka att förlossningen ska starta , tänker jag ändå på olika skrönor och sätt som man hört kan kicka igång det. Äta massor av ananas, dricka hallonbladsthè, tvätta fönster, ut och gå , springa i trappor eller varför inte färdknäppen? Det är säkert helt onödigt men är man desperat så är man.

Nu har jag stekt lite ägg till mig och sambon som är ute och trimmar i trädgården. Vilton har lagt sig och han fick ha med sig sin pekbok i sängen för den vägrade han släppa. Hoppas ni haft en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar