27 sep. 2014

Ingen bra tajming

Vi har lite minisjukstuga här hemma idag, snacka om fel tajming. Säkert bakterier från öppna förskolan.  Min sambo som nästan aldrig är sjuk ( han har nog det bästa immunförsvar som går att få) är lite hängig å hade feber inatt. Sist han var sjuk var typ två dagar innan Vilton föddes och jag kände samma panik då, han  kan inte va sjuk NU?! Jag har inte feber men är lite hängig å känner lite i halsen. Vilton är snorig , fast det har han varit i flera dagar. Ja , det är ingen bra tajmning att bli krasslig när man vilken dag som helst ska föda barn. Då är det ju viktigt att båda är i form, så nu vilar vi idag och hoppas på att vi mår bättre imorgon. Idag blev det köttsoppa till lunch, hällde i det som var kvar av min kycklingrätt igår när vi köpte thaimat i soppan och den blev mycket godare. Annars smakar inte köttsoppa på burk särskilt mycket men med lite röd curry och cocosmjölk blev den supergod. Snart , snart ska jag återigen utesluta socker helt från min kost och gå över på lågkolhydratskost igen. Längtar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar