12 sep. 2014

Fredag

Det blir en lugn dag idag, som de senaste dagarna. Jag orkar liksom inte göra mycket mer än att smågreja lite hemma, äta , slappa och gosa med Vilton. Fick ett mail idag från pampersklubben som faktiskt lugnade mig lite inför den kommande förlossningen. De skriver att jag har en fantastisk kropp som kommer klara av detta och att jag faktiskt blir omhändertagen utav proffs. De skriver också att jag är förberedd och att jag ska behålla ett lugn. Med dessa ord blev jag faktiskt lite lugnare inför vårt barns ankomstdag. Jag ska försöka ha med mig lite peppande nyckelord när det väl sätter igång.

  • Behåll lugnet
  • Min kropp är fantastisk 
  • Jag är i säkra professionella händer 
  • Jag är förberedd
  • Jag klarar det här


Tack pampersklubben










Förmiddagen började riktigt bra, med sovmorgon som min älskade sambo är snäll och ger mig varje morgon. Åt en god frukost med min son och sen var det dags för bad. Vilton älskar att bada och idag satt han i badet extra länge. Jag tror det berodde på att han fick en slev och en skål från köket att leka med. När han kom upp ur badet kissade han direkt på handduken, jippi. Han var också förvånad över vad som hänt med hans fingrar, de var alldeles skrynkliga, en ny upptäckt i en 1,5-årings liv.

Nu ligger han i sin vagn utanför köksfönster och slumrar sött medan jag sitter och skriver och pappa är och handlar. Vi ska få middagsgäster ikväll så det behövdes handlas lite, vi ska faktiskt grilla. Man får passa på! 

Ha en fin fredag och håll tummarna för att vår lilla bebisskrutt väljer att komma ut i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar