24 aug. 2014

Överraskad med babyshower



Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli överraskad med babyshower av mina vänner. Dels för att det är mitt andra barn  och förväntar mig inget sånt då, dels för att det bara är tre veckor kvar till beräknad förlossning och dels för att jag sagt några gånger att "ni behöver verkligen inte ordna något för mig nu när det är andra barnet" Men så chockad och överraskad jag blev idag när jag skulle hem på en söndagssfika hos min vän Emilia och Sanna skulle även vara med. När jag knackar på dörren öppnar Sanna och Emilia och inget är konstigt med det. Vi står i hallen och pratar en stund och sen tar jag några steg in i rummet och får se massor av mina fina vänner och familj stå. Jag blev jätteförvånad och alla skrattade åt min reaktion " trodde du verkligen inte detta?" Nej! Hade verkligen ingen aning, totalt överraskad. De hade bakat å fixat så mycket gott. Cupcakes, kärleksmums , kokosbollar , melon , jordgubbar och massor med annat mums. Fina presenter till lillbebis hade de också ordnat. Jag blir alltid så generad å rörd när jag ska öppna presenter även om det är lite lättare när det är till en annan liten person. Den lilla personen där inne är väldigt tacksam för alla fina kläder , böcker, blöjor, snuttisar m.m och säger tack inifrån magen. Mamma har världens bästa vänner! Kommer ett senare inlägg då jag lovar att visa alla fina presenterna bebis fick. Även en tävling hade förberetts och Alexandra var lekledaren. Vi fick gissa mitt magmått (116 cm!!) gissa chokladsort i blöjor, barnmat, barnvisor mm. Mitt lag vann! Nu ligger jag nerbäddad i sängen med ett stor leende på läpparna och en varm känsla i hjärtat, jag är så tacksam för att jag är omringad av underbara människor. Tack!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad gulligt av dem! Det här med babyshower har inte riktigt "hittat upp" hit till Norrland ; ) Eller så är det bara vi i min krets som är tråkiga! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte kört på det så mycket här heller. När jag väntade vilton ordnade jag och en kompis en babyshower för oss själva och bjöd in våra vänner, det verkar ha fått igång en tradition :)

      Radera