26 aug. 2014

I trädgården

Nu märker man att sommaren börjar lida mot sitt slut. Nästan alla de blommor jag satte tidigt i somras är överblommade så idag tog jag bort dem. Får se om jag orkar och hinner sätta något höstigt där, det får vi se. Tycker det är så fint med vita ljung och kål i olika färger men det är inget jag kommer prioritera sen när bebis kommit precis. Ser lite tomt ut nu vid vår ingång men så får det vara nu ett tag.

En blomma som verkligen inte var överblommad utan höll på att slå ut med vackra knoppar var den fina rosa rosenbusken intill husväggen. Jag minns när vi flyttade in här förra året i september, då plockade jag in några snittblommor från denna rosen och hade på bordet. Gjorde samma sak idag, tycker det är så fint med rosor i vas, eller som det fick bli idag, i en syltburk.
vårt hus från vägen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar