26 juli 2014

Lite mer från bebisrummet

De söta etiketterna fick sitta på farfars gamla byrå som en fin detalj. Får se om jag skriver något på dem sedan eller låter dem vara som de är. Har en drös till med etiketter som jag tänkte märka upp på lådor osv,


Det händer saker i bebisrummet lite varje dag nu. Shoppade lite inredning i Göteborg nu när vi var där, pompoms och en liten plåtburk från Balders hage, etiketter , servetter och dekortejp från Lagerhouse, det är de små detaljerna som gör det tycker jag.  

Nu är bäddsoffan lite mysigare med diverse textilier som kommit fram. Säcken jag köpte på loppisen förra veckan och den fina filten som farmor virkat.
Kunde inte motstå att ha pompoms i bebisrummet, tycker de är så fina och ger ett lekfullt intryck samtidigt som de är väldigt mysiga.
Tallrikshyllan jag fyndade på blocket är på plats. Lilla plåtburken från balders hage fick stå där med sällskap av lite söta kaniner bla. Just nu är hyllan ljust rosa men får se om jag målar den vit sen eller kanske grå.
En servett fick bli en tavla.
Tejpen blev en fin detalj på skötbordet. Lite pedagogisk med , eller hur ? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar