1 juni 2014

Tårta utav blöjor

Tänkte visa er hur jag gjorde min fina tårta av blöjor och annat smått och gott.

 Detta material använde jag mig utav:

Till själva tårtan

  • 1 paket pampersblöjor
  • kartong
  • sax
  • gummiband
  • sidenband
  • amningskydd
  • tapet
  • selofan till inslagningen 
Presenter i tårtan som överraskning

  • napp
  • napphållare
  • body
  • blöjpåsar
  • mailegkanin
Materialet

Jag började med att rulla blöjorna och satte en ett gummiband runt. Se till att linda blöjorna så att den fula kanten och skarven på blöjan inte syns. Man kan använda sig av finare snöre också men eftersom jag ändå satte ett fint sidenband runt sen syns knappt gummibanden. Det går också betydligt fortare att använda sig av gummiband för man slipper knyta och klippa.

Efter att jag rullat alla blöjorna och satt på gummiband klippte jag ut en bottenplatta till tårtan i kartong. För att täcka kanten använde jag mig av amningsskydd. Jag band gult sidenbad runt första lagret.

Fortsatte sedan med nästa del av tårtan, mittendelen. Klippte ut en ny kartongbit.

Till nästa lager av tårtan prydde jag med lite presenter. En body och en napp fick ta plats, använde mig också av lite tapet för att täcka den fula kartongen. Jag gjorde samma sak med toppen på tårtan där jag hade med ett babypuder och blöjpåsar. Band även sidenband runt dessa två lager. Tips! För att lättare kunna bygga på tårtan och få den hålla ihop tog jag ett lite större gummiband runt några blöjor i mitten innan jag fortsatte bygga på.




Här är det färdiga resultatet. Som sista touch sattes dit en liten mailegflicka med hängande öron och ett fint kort till den blivande mamman som min vän hade scrappat ihop så fint. Tyckte verkligen denna tårta var rolig och göra och jag tror och hoppas att den uppskattades av de blivande föräldrarna. En väldigt rolig "gebortpresent" tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar