11 juni 2014

Besök hos barnmorskan v.26

Igår var jag hos min goá barnmorska, är så nöjd med henne. Hon är bättre en den barnmorska jag hade när jag väntade Vilton faktiskt. Vi pratade lite om den kommande förlossningen , gick igenom läkarens anteckningar och jag fick reda på vissa saker som jag inte hade en aning om, mer om det i ett annat inlägg kanske.


Blodtryck: 120/70
Järnvärde: 135
Blodsocker: 2.1
Viktuppgång: 9 kg
SF-mått: 26 cm
Bebisens hjärtslag: 150 slag/min

Ska dit igen om ca en månad, då ska Vilton följa med för det är den veckan min sambo jobbar. Jag frågade om det var okej och det var det självklart. Den barnmorska jag ska träffa då har dessutom fem stycken egna barn så jag tror hon kan jobba utan att bli störd av en liten buse. De är ju också väldigt vana vid barn på MVC men det tänkte jag inte på först.

Barnmorskan frågade om vi visste om det vars en pojke eller flicka som gömde sig i magen vilket vi inte vet. Men  jag sa att jag hade en känsla. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar