29 maj 2014

V.25


Då var vi inne i v25 och 60% av graviditeten har gått, det är en bra bit. Det känns okej att det är ett tag kvar till förlossningen och bebisens ankomst för jag är inte riktigt redo mentalt för detta än känner jag, bra å komma på nu va ? Vet inte hur jag ska göra och tänka för att kunna känna mig stark och positiv inför förlossningen. Jag är inte orolig för att ta hand om en nyfödd igen, känner mig ganska rutinerad eftersom det var såpass nyss jag gick igenom bebistiden. Jag oroar mig inte heller inför att fixa med saker man behöver  eftersom vi har det mesta ordnat redan från Vilton , det känns skönt . Vagn ska vi köpa med vi vet nog redan nu vilken det blir. Sist köpte vi vagn i v20 och jag var redan då stressad, nu är jag lugn när den gäller den biten, men tyvärr inte förlossningen. (Superorolig) Fast, ingen är väl helt lugn inför en förlossning? Min syster var här och åt frukost imorse , färska jordgubbar och hallon med yoghurt och ägg, mumma !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar