13 maj 2014

Skärpning!

Jag som annars aldrig äter socker har fastnat i detta förbannade sockersug! Det är så mycket svårare att motstå nu eftersom jag är så sockersugen nu när jag är gravid. Nu slår jag mig själv på fingrarna hårt med linjal för nu är det skärpning som gäller. Om jag ska äta sött är det 1 gång i veckan och inte mer. Jag vet ju vad detta "gift" gör mot min kropp!

Nu är det frukost lunch mellanmål och kvällsmål som gäller och inget sött däremellan eller fuskande. Inte heller massa onödiga kolhydrater. Bra mat är det som gäller för både mig och bebisen. Så nu kör jag!

Om ni ser mig i godishyllan. Dra mig därifrån!

1 kommentar:

  1. De dagar då du vill äta något sött, så har jag bra tips. Kan ärligt säga att frystorkad frukt/bär ("Crunchies") och torkade äppelchips (i synnerhet Granny Smith) från iHerb är FANTASTISKT. Helt naturligt, utan tillsatser, ekologiskt och gott. Massor av fibrer och näringsämnen, men eftersom det är torkat så väger det nästan ingenting, och därför innehåller inte ens en hel påse särskilt mycket kolhydrater.

    SvaraRadera