25 apr. 2014

Vikt , träning och graviditet

Bild från slutet av graviditeten med vilton . Bilden under är strax innan denna graviditet. 

Det här med vikt , träning och graviditet är en del som diskuteras mycket, huruvida man går ner i vikt av amning , hur mycket man bör gå upp, vad som är bra å äta under graviditeten och att det är viktigt att röra på sig även när man väntar barn. För mig är ju vikten en känslig bit eftersom jag gjort en viktresa, träningen brukar vara en stor del av mitt liv men är ju tyvärr inte det nu eftersom jag har så ont. Förra gången gick jag upp ungefär 24 kg , 11 av dem var borta när vi kon hem från bb. Efter bara några månader var allt borta och efter 1 år -2 kg till så jag lyckades gå ner det jag hade gått upp med rätt kost och träning. Då tänkte jag att vid nästa graviditet vill och ska jag inte lägga på mig så mycket i vikt och hoppas på att kunna träna. Tyvärr så kan jag ju inte träna speciellt mycket denna gången heller pga foglossningen och det bidrar ju såklart att kilona tickar på. Jag försöker tänka på vad jag äter , även om det just nu inte är lchf- kost. Jag är i v 20 nu och har gått upp 5 kg, hoppas inte det blir 24 denna gången. Sjävklart har jag redan nu bestämt att jag ska komma tillbaka till samma form som sist efter denna graviditeten, nästa år blir det också kretsloppet under 1 timma. Men först njuta av graviditeten.

1 kommentar:

  1. Jag undrar bara, med tanke på just foglossningen, om det finns vissa typer av aktivitet som funkar bättre än andra. Att gå, jogga och hoppa (aerobics) går självklart bort, men igår kom jag att tänka på cykling! Inte spinning alltså, utan cykla vanligt, utomhus. Det bör hålla bäckenet stabilt på plats, men å andra sidan kanske ischias inte funkar när man får sadeltryck..?

    SvaraRadera