25 apr. 2014

V 20



Kan inte riktigt förstå att halva graviditeten redan har gått, men så är det och det känna väldigt bra. Jag mår i stort sett bra förutom foglossningen då. Kan ibland känna mig väldigt låg i blodsocker och behöver då äta något väldigt fort, särskilt på morgonen. Jag hade 2.1 förra gången jag mätte blodsockret hos barnmorskan och det var efter frukost och det är ju väldigt lågt. Det börjar bli mer och mer påtagligt att det verkligen kommer ett litet syskon till världen i september. Magen växer och är enligt mig väldigt stor mot vad det var förra gången i v 20. Det sparkar å har sig där inne också , trots att jag har moderkakan i framvägg denna gången. Det finns inget bättre än att känna bebisens små rörelser där inne i början. I slutet är det inte lika härligt för då känns det som att både revben och organ ska krossas. Jag njuter verkligen av att vara gravid, trots diverse kramper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar