19 apr. 2014

PåskNYHET!

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag kikade in här, det har varit en hel del den sista tiden så det är svårt att hinna med att blogga. Ibland tänker jag att jag ska stänga ner hela bloggen men en del av mig vill ändå ha kvar den för det kommer ju perioder ibland där jag verkligen vill skriva så jag kommer ha kvar den ändå. De som läser , de läser.

Det är alltså påskafton idag och det ska vi fira med att åka till landet, hälsa på svärföräldrarna. Det ska bli väldigt mysigt. Vi ska sova där inatt och imorgon kommer Viltons kusin och farbror på besök.

Vi har även fått det lite påskfint här hemma, lite blommor och några ägg här och där har kommit fram. Jag är inget direkt fan av att pynta massor men lite ägg. ris och påskägg är alldeles lagom.

Det var ju så att jag tidigare skrev att jag hade en NYHET att berätta. Det är nämligen så att tre ska bli fyra i sepmteber. Ja, ni läste rätt, vi ska ha barn igen, Vilton ska få ett syskon. Det känns fantastiskt roligt och det är en aktiv liten skrutt därinne. Om bara några dagar ska vi få se henne/honom på ultraljudet. Längtar! 

Jag MÅSTE skärpa till mig med kosten! Har helt tappat det och det har blivit alldeles för mycket godsaker det senaste. Eftersom jag inte kan träna eller knappt röra mig pga en för jävlig foglossning så är det ännu viktigare att tänka på vad jag äter, både för min och bebisens skull. Därför from IDAG är det skärpning. Kommer börja skriva upp meny, för min egen skull. Någon som har tips på hur man kan förbränna utan att använda benen eller höfterna ? Armcykling? haha

Känner att jag kan skriva hur mycket som helst nu när jag inte skrivit på så länge. Men nu blir det andra bullar. Jag ska börja skriva igen , och det känns fantastiskt !




Försöker, även fast jag inte har gröna fingrar

Lite ägg på hyllan i hallen

Så härligt att ha tillgång till trädgård nu när våren kommit


Undra vad som gömmer sig i vårat påskägg?

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig nyhet, stort grattis till er! :) Har följt din blogg sen graviditeten med Vilton (var då själv gravid och fick min son i slutet av januari - 13) och nu vore det roligt att få följa er under denna med! /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra och vad kul att du har följt den :) Ska försöka skriva regelbundet nu då så att du har å läsa:) du har ingen blogg då?

      Radera
  2. :) Har tyvärr ingen blogg, har ofta tänkt att starta en men har aldrig kommit till skott. Nu jobbar jag igen (heltid) så tiden finns inte riktigt heller. Kanske blir till nästa graviditet!? :) /Jenny

    SvaraRadera
  3. Men åh vilken rolig nyhet. Stort grattis!!! :)

    SvaraRadera