27 aug. 2013

Kretsloppet närmar sig

Om 18 dagar går starten i mitt första lopp, Kretsloppet. Jag känner mig inte speciellt nervös utan jag tror på mig själv. Jag har sprungit många rundor runt 6 km och två lite längre rundor på 10,13 km och 9,7 km så jag vet att jag klarar milen. Den senaste rundan på 9, 7 km avslutades i uppförsbacke, en lååååång uppförsbacke också. Därför gick det inte hela vägen fram till 10 km för jag höll på att kräkas av utmattning. Har kollar runt lite och Kretsloppet ska inte innehålla sådana branta backar, tur det.

För att peppa mig extra mycket funderar jag på att haka på Cecilia Folkessons utmaning som hon skriver om i sin blogg.    Det är 5 km löpning som gäller och man ska maila henne tid och en bild från passet. Jag tänker att jag kanske behöver springa en lite kortare sträcka och att försöka öka tempot lite, det gör ju att man orkar mer också. Senast den 1 september ska man ha mailat in bilden till henne, haka på?

Ikväll är det träning som gäller, först tänkte jag köra gym och sen aerobics, det ska det vara den ledaren som inte kom sist. Får väl se om hon dyker upp idag och vi får väl även se hur mycket jag orkar. Har nämligen en snorig liten Vilton här hemma som höll oss vakna mycket inatt, stackaren. Så speciellt mycket sömn har jag inte fått.

1 kommentar:

  1. Du kanske borde testa fria intervaller, om du vill bli snabbare på ett hyfsat skonsamt sätt? EFter en kilometers vanlig jogg börjar du springa GALET snabbt, maxhastighet, och gör så i ca. 20 sekunder. Sakta sedan ner till långsam jogg, och jogga så tills du känner dig återhämtad. Sedan gör du om de supersnabba 20 sekunderna... och håll på så tills du mår ganska dåligt och vill sluta:) Jag kör massor av intervaller på detta sätt, eftersom man blir väldigt trött väldigt snabbt, och slipper lägga så mycket tid på träningspassen.

    SvaraRadera