22 apr. 2013

Veckans träning v.16

Fortsätter med Olga Rönnbergs träningsprogram för nyblivna mammor. Har kört 2 veckor med "Steg 1" och "Period 1" men nu går jag vidare med "Period 2". Tanken är nu att följa detta i 2-3 veckor, tar ställning om 2 veckor om det blir ytterligare en vecka ,beror på formen.

Måndag: 3 km promenad norma takt.1 timma Core på Friskis ( samma övningar som jag gör hemma).

Tisdag: 6,5 km rask promenad. Övning 15-16. Roddövning, insida lår.

Onsdag: 8 km rask promenad.

Torsdag: 2 km promenad i normal takt. Sidoplankan 1 min * 3, rak planka 1 min * 3, 15 höftlyft,  15 doppa hälen.

Fredag: 9 km rask promenad.

Lördag: 1 timma Step på Friskis.4 km rask promenad. 

Söndag: 3 km promenad normal takt. Öviningar 7-15  * 1.

Utvärdering av veckans träning

Jag känner mig rätt  nöjd. Det har inte blivit riktigt så mycket övningar som det ska vara enligt programmet av olika anledningar. Har blivit mycket promenader och lite annan träning, på lördagen skulle jag gjort övningar men det blev step stället och fredagens övningar blev helt enkelt inte av. Känner ändå att jag gjort så mycket jag orkat kunnat och hunnit med, det är ett pussel när man har en 8.veckors bebis hemma men det går, tur han gillar barnvagnspromenader.

Ny vecka, nu kör vi.

PEPP, PEPP, PEPP 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar